Bijeenkomst 3 oktober 2017

Thema: Merken 

Merken zijn gemeengoed voor voedingsmiddelen. Toch zijn er veel minder merken in groente en fruit dan bij producten waarmee wij concurreren om aandacht en besteding van de consument. Wat kunnen merken toevoegen aan onze producten en hoe moeilijk is het om met een merk aan de weg te timmeren? Die vragen komen onder andere aan bod tijdens deze bijeenkomst van AGF Trendcafé.

De planning (onder voorbehoud van wijzigingen) voor 3 oktober is als volgt:

14.00 – 14.30 Ontvangst bij De Koninck Bierbrouwerij in Antwerpen
14.30   Welkom door de organisatie
14.35 Pres­entatie van Foodmakers
15.00  Het verhaal van Greenco/Tommies
15.30  Korte pauze
15.45    Presentatie Vision Kitchen
16.15    Interactieve merksessie o.l.v. Vision Kitchen
17.00 Rondleiding De Koninck
18.00 Diner op een nader te bepalen locatie in de buurt van de bierbrouwerij

Foodmakers:
Hoe vertel je een verhaal vanuit je merk, en hoe vertel je een verhaal als je geen merk bent. Video is de ideale manier om een verhaal te vertellen, maar wat is storytelling, hoe vertel je een verhaal, wat is een goed verhaal, hoe vind je het juiste haakje?

Hoe stem je bovendien het verhaal af op de juiste doelgroep, wat is het format en wat is de inhoud?

Vision Kitchen:
Vision Kitchen is in 2016 opgericht door Arie van Baarle en Joost van Veen. Vision Kitchen helpt voedingsproducenten en aanverwante organisaties hun producten en/of diensten toekomstbestendiger te maken m.b.v. scenarioplanning, waardepropositie, ontwerp en merkontwikkeling. Dit wordt gedaan door de mens centraal te stellen en voor hen relevante waarde toe te voegen in de processen, diensten of producten (human centered design).

Vision Kitchen bundelt 50 jaar ervaring en kennis op het gebied van voeding: (marktkennis, trends, weak signals, productontwikkeling), waardepropositie, ontwerp, merkontwikkeling en digitale/technologische ontwikkelingen.

Greenco/Tommies
Aan de keukentafel bedacht tomatenteler Jos van Mil Tommies: Snacktomaatjes die een gezicht kregen met het voor ieder bekende clowntje. Enkele jaren geleden kreeg het karakter een metamorfose onder aanvoering van marketeer Yvonne Vanlier. Beiden vertellen over hun ervaringen, de aanleiding tot de veranderingen en de kracht van een merk. Kortom: wat heeft Tommies Greenco gebracht?

De Koninck: 
Brouwerij de Koninck is ‘een echt Antwerps icoon’. We krijgen een rondleiding door verschillende themaruimtes waarbij je alles komt te weten over Antwerpen als bierstad, Belgische bieren en het complete brouwproces.

 

 

Bijeenkomsten van AGF Trendcafé zijn gratis voor leden. Niet-leden kunnen eenmalig deelnemen voor 125 euro. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het lidmaatschap als je alsnog besluit om lid te worden.