AGF Trendcafé 21 maart 2017

AGF Trendcafé - 21 Maart 2017

Thema: Nieuwe Foodconcepten
Nieuwe foodconcepten reizen als paddenstoelen uit de grond. Zijn wij als groente- en fruitsector goed voorbereid om de juiste producten te leveren om deze concepten succesvol te maken? We bezoeken een retailer, een foodservice groothandel en maken kennis met stadslandbouw in Den Haag.


Het Programma

13.45     Verzamelen op een parkeerterrein in Delft, details volgen na aanmelding
14.00     Vertrek per bus naar Hoogvliet Den Haag
15.45     Rondleiding Stadslandbouw Schilde
16.45     Vertrek naar Westcord Hotel voor presentatie Amélie Malhès, manager Food & Beverages Ikea

Stadslandbouw: Den Haag, De Schilde.
Bovenop een Haags flatgebouw worden diverse groenten, waaronder sla en tomaten, geteeld en tilapia’s geweekt en rechtstreeks geleverd aan horecagelegenheden in Den Haag. Het Zwitserse Urban Farmers ontwikkelde het geheel naar Basels voorbeeld. Een mooi concept over lokaal geteeld en teeltmethoden die elkaar duurzaam aanvullen.

Hoogvliet Theresiastraat: Den Haag
Een mooi voorbeeld van blurring met een uitgebreid assortiment voor de dagelijkse verse boodschappen, een ruimte keuze in verse maaltijden, pizza’s, sushi en belegde broodjes. Op het Hoogvliet terras kan je flexwerken met gratis wifi of een snelle lunch eten die in de winkel is gekocht. Hoogvliet test hier ook elementen die zij kan uitrollen naar haar reguliere winkels.

Ikea: Delft
Ikea Delft is een Pilotstore voor Ikea waar veel nieuwe concepten worden uitgeprobeerd. Dagelijks worden bij Ikea vele monden gevoed in het restaurant en gaat er veel voeding over de toonbank van de Swedish Food Market. Nog niet zo heel lang geleden opende Ikea Delft een bakkerij in de winkel. Ziet Ikea ook mogelijkheden voor groenten en fruit? En ziet Ikea een rol voor zichzelf om bezoekers gezonder te laten eten? Die vragen worden onder ander beantwoord door Amélie Malhès, manager Food & Beverages bij Ikea Delft.